Hanne Kvilhaugsvik

Stilling

Førsteamanuensis

Forskning

Faglege interesser

Mine faglege interesser er knytte til offentleg politikk og forvaltning, organisasjonsteori, og reformer og endring. Eg er særleg opptatt av utdanningsfeltet, og har arbeidd med empiriske studiar innanfor høgare utdanning og barnehage. Nokre område eg er opptatt av er koplingar mellom utdanning og velferd, og forhaldet mellom utdanning og arbeidsliv. Sjå fana «Prosjekter» for presentasjon av aktuelle forskingsprosjekt.

Forskargrupper

Eg er medlem i forskargruppa Kunnskap, politikk og organisering ved Institutt for politikk og forvaltning, UiB. I tillegg er eg tilknytt medlem av forskargruppa Kunnskap og styring ved Institutt for pedagogikk, UiB.

Undervisning

Eg underviser innanfor oppdragsbaserte kurs og etter- og vidareutdanning ved Institutt for politikk og forvaltning, i emne som organisasjonsteori, offentleg politikk og forvaltning, leiing og metode.

Publikasjoner
Vitenskapelig foredrag
Vitenskapelig artikkel
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
Rapport
Doktorgradsavhandling
Poster
Populærvitenskapelig foredrag
Nettsider (opplysningsmateriale)
Mastergradsoppgave

Se en full oversikt over publikasjoner i Cristin

Publikasjonar:

Prosjekter

Forprosjekt: Elitar, audmjukheit og regional utvikling - differensiering og universell tilgang i høgare utdanning.

Dette prosjektet vil undersøka differensiering i høgare utdanning i Europa, ved å studera to nyare utviklingstrekk: 1) opprettinga av særskilte studieprogram for særleg motiverte studentar, og 2) utvikling av studieprogram i distrikta som verktøy for regional utvikling. På kvar sin måte bidrar slike studieprogram til auka variasjon i høgare utdanning, samstundes som dei utfordrar standardiseringa som har vore i fokus i reformer dei siste tiåra. I første omgang fokuserer prosjektet på den norske konteksten, og på opprettinga av "honours-program". Opprettinga av slike program har fått stor merksemd i media dei siste åra, og både studentar, interesseorganisasjonar, politikarar og tilsette ved universitet og høgskular har ytra seg. Derfor gjer me ein analyse av medieomtale og ytringar i debatten om opprettinga av desse programma.

Neste steg i forprosjektet vil vera å undersøka konstruksjonen av honours-program blant studentar, tilsette og andre aktørar. Prosjektet tar opp spørsmål som: Kva inneber det å oppretta "eliteprogram" i ein kontekst der ekspertise, elitar og sentralisering er blitt meir politisk omstridd, og korleis fortolkar dei involverte aktørane dette?

Aktørar som har deltatt i medieoppslag (ink. nyhendesaker/kronikkar/lesarinnlegg i norske aviser) eller blitt omtalt i dokument publisert av institusjonen med honours-program, blir av-identifiserte i forskingsprosjektet og publikasjonar. Personar som dette gjeld, kan ta kontakt med meg ved spørsmål om innsyn, retting eller sletting av personopplysningar.

Evaluering av implementering av rammeplan for barnehagen, 2018-2023

Eg har arbeidd som postdoktor ved forskingsinstituttet NORCE, tilknytt forskingsprosjektet «Evaluering av implementering av rammeplan for barnehagen, 2018-23», finansiert av Utdanningsdirektoratet. Prosjektet blir utført i samarbeid mellom NORCE, UiB og HVL. Nærmare informasjon om forskingsprosjektet og resultat, er tilgjengeleg på prosjektets nettside.

Ph.d.-prosjekt (2016-2020): Styring av høgare utdanning i masseutdanningssystem

Korleis styrer ein høgare utdanning når «alle» studerer? I ph.d.-prosjektet mitt innanfor administrasjon og organisasjonsvitskap undersøkte eg dette, gjennom studiar av styringsinstrument i høgare utdanning. Prosjektet var eit komparativt casestudium av Danmark og Noreg. 

Prosjektet tok for seg tre ulike styringsinstrument, som tar sikte på å forbetra kvalitet og relevans i masseutdanningssystem:

  1. Innføringa av standardiserte læringsutbytteskildringar for alle emne og studieprogram
  2. Arbeidslivspanel - obligatoriske råd/utval for samarbeid mellom utdanningsinstitusjonar og arbeidsliv
  3. Nasjonale kvalitetssikringssystem før høgare utdanning

Avhandlinga er tilgjengeleg frå BORA: "Governing massified higher education".