Tysk 1b: Språk, kultur og digital kompetanse
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- TYSK622
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Tysk og norsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål
Emnet er ei vidareføring av TYSK621 og skal bidra til vidare utvikling av fagleg trygge og reflekterte tysklærarar som kan bruke forskingsbasert kunnskap i eigen praksis. Emnet legg særskilt vekt på å utvikle den profesjonsfaglege digitale kompetansen til læraren.
Studenten skal utvikle ei djupare forståing for sentrale språklege, kulturelle og språkdidaktiske problemstillingar og kritisk utforske ulike digitale ressursar i eige studium og i klasserommet. Eit mål for emnet er òg å skapa interesse og glede for tysk språk, kultur og språklæring i eit livslangt perspektiv, og at dette vert spegla av i studenten si profesjonsgjennomføring.
Emnet er praktisk orientert. Det legg særleg vekt på korleis studenten kan fremme god språkopplæring i tråd med læreplanen for framandspråk og teoretisk kunnskap som gir aktive, utforskande og kreative elevar.
Innhald
Sentrale tema i studiet er:
1. Tysk språk i eit kontrastivt perspektiv
2. Språklæring og fleirspråklegheit som ressurs
3. Kulturuttrykk frå tyskspråklege område med særskilt vekt på film
4. Utvikling av interkulturell kompetanse
5. Bruk av språkteknologi og digitale ressursar
6. Forskingsbasert planlegging, gjennomføring og vurdering av undervisning og læring
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskap, dugleik og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten skal
- ha innsikt i tysk som dannings- og dugleiksfag
- ha kunnskap om tysk språk og kunne bruke relevante fagord til å beskrive og samanlikne tysk med norsk og andre språk elevane kan.
- ha kunnskap om sentrale tema innan tyskpråkleg kultur og samfunn
- ha innsikt i teoriar om interkulturell kompetanse
- innsikt i teoriar om fleirspråklegheit og metakognisjon
- ha utvikla profesjonsfagleg digital kompetanse
Ferdigheiter
Studenten kan
- kommunisere på tysk om ulike emne, og bruke varierte språkstrukturar i munnleg og skriftleg kommunikasjon
- ta i bruk tysk som undervisningsspråk og trekkje inn andre språk ved behov
- ta i bruk forskingsbasert kunnskap for å planleggje og gjennomføre undervisning i tråd med læreplanen for framandspråk
- leggje til rette for ulike arbeidsmåtar som fremjar utforsking og kreativitet i framandspråkopplæringa
- bruke digitale verkty i eige studium og i undervisninga og ha ei bevisst og kritisk haldning til desse
- bruke læringsfremjande, digitale vurderingsformer
Generell dugleik
Studenten kan
- reflektere over og vidareutvikle sin eigen språklege identitet og interkulturelle kompetanse
- reflektere over, vurdere og vidareutvikle eigen praksis
- bidra aktivt i arbeidet med innovasjonsprosessar i skolen
- samhandle med andre i profesjonsgjennomføringa
Fulltid/deltid
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Fullført lærarutdanning og tilsetjing i skolen. Ved eventuelt suppleringsopptak er det ikkje krav om at søkjar er tilsett i skolen, men ein må ha godkjend pedagogisk utdanning.
Studenten må ha forkunnskapar i tysk tilsvarande nivå II (tidlegare B-språk) frå vidaregåande skole, eller ha budd ein lengre periode i eit tyskspråkleg land.
Emnet bygger på TYSK621: Språk, kultur og framandspråksdidaktikk (Kompetanse for kvalitet).
Tilrådde forkunnskapar
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Emnet er nettbasert, og all undervisning og kommunikasjon går føre seg på den digitale læringsplattformen til studiet. Undervisninga går over tolv veker og inneheld fire modular. Kvar modul har skriftlege og munnlege tekstar (filmar, podcastar) knytt til dei fire kjerneelementa i læreplanen for framandspråk. Studiet føreset aktiv munnleg og skriftleg deltaking på tysk og norsk frå studentane i form av blant anna diskusjonar i mindre grupper, prosjektbasert læring og sjølvstudium. Studentane får tilgang til eit digitalt ressursbibliotek som er særskilt utvikla for studiet. Kvar student får dessutan tilbod om ein tyskspråkleg tandempartnar for å fremme jamleg kontakt med tysk språk og kultur.
Studentane får jamleg underveisvurdering frå lærarar og medstudentar knytt til oppgåver og deltaking i undervisninga.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Undervisninga føregår onsdagar. Det er obligatorisk å vere tilstades på minst 80 % av organiserte, nettbaserte undervisningsaktivitetar (førelesingar, grupper og prosjektarbeid), medan siste del av undervisninga onsdag er eit frivillig ekstratilbod for dei som ynskjer meir språkleg trening.
Det er tre obligatoriske innleveringsoppgåver på emnet:
1. Innlevering av gruppearbeid, med individuell skriftleg del (maks 2000 ord)
2. Individuell, skriftleg innlevering (maks 1000 ord) med ein munnleg (maks 8 minutt video) del
3. Individuell, skriftleg innlevering (maks 1200 ord)
Desse må vere godkjende innan to veker før endeleg vurdering. I tillegg har studentane tilbod om å utføre varierte, frivillige oppgåver kvar veke. Alle oppgåvene, både dei obligatoriske og dei frivillige, får undervegsvurdering.
Dei obligatoriske aktivitetane er gyldige i undervisningssemesteret og i det påfylgjande semesteret.
Vurderingsformer
Sluttvurderinga er ei mappeinnlevering og ei munnleg prøve i form av ein diskusjon mellom faglærar og student på læringsplattformen knytt til pensum for emnet. To av dei obligatoriske innleveringane gjennom kurset utgjer mappa. Studentane vel sjølve kva for innleveringar som skal vere med i mappa. Mappetekstane og den munnlege prøva utgjer 50% kvar av sluttvurderinga.
Ved eksamen i det følgjande semesteret (midtsemestereksamen) leverer studenten som har oppfylt krava til obligatorisk undervisningsaktivitet i undervisningssemesteret, omarbeidde mappeoppgåver utan vidare rettleiing.
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Tilsvarande om lag 750 siders pensum, inkludert film, video, innspelt undervisning, og anna audiovisuelt materiale.
Litteraturlista vil vera klar innan 01.07. for haustsemesteret og 01.01. for vårsemesteret.