Lecture
-
Førland, Oddfrid T. Kårstad; Holtermann, Kristin (2024). Innovasjon og studentpartnerskap – Hvordan har Senter for fremragende utdanning bioCEED jobbet for å utvikle gode idéer. (external link)
-
Holtermann, Kristin (2024). Bedre praksis gjennom å forstå mentorenes utfordringer, presentasjon av prosjektet DEVELOP - Developing evidence-based mentoring for better STEM work placements. (external link)
-
Holtermann, Kristin (2024). Hvordan bruker vi studentevalueringer av emner (workshop). (external link)
-
Førland, Oddfrid T. Kårstad; Dahl, Tina; Holtermann, Kristin et al. (2024). Centre for excellence in Biology Education – bioCEED. (external link)
-
Holtermann, Kristin (2023). Hvordan bruke studentevalueringer av undervisning? Innledning på kurset KUSK5 (Kompetanseutvikling for erfarne studiekonsulenter, modul 5 - Kvalitet i utdanningen), . (external link)
-
Holtermann, Kristin (2023). Læringsutbyttebeskrivelser, erfaringer fra BIO/bioCEED. (external link)
-
Fiksen, Øyvind; Soule, Jonathan; Holtermann, Kristin (2023). Research-integrated learning and assessment. (external link)
-
Holtermann, Kristin; Soule, Jonathan (2023). Creating better work placements by understanding mentor challenges. (external link)
-
Holtermann, Kristin (2023). Studentaktiv forskning og overførbare ferdigheter i redesign av biologiutdanningen - Program for studentaktiv læring 2019-2022(2023). (external link)
-
Holtermann, Kristin (2022). Læring gjennom autentiske arbeidsoppgaver - eksempel fra yrkes-og forskningspraksis i biologi ved UiB. (external link)
-
Bjune, Anne Elisabeth; Holtermann, Kristin (2022). Poster session for increased student learning. (external link)
-
Holtermann, Kristin (2022). Praksis i biologiutdanningen (faglig foredrag)
Paneldebatt om praksis i utdanninger (paneldebatt). (external link)
-
Holtermann, Kristin (2022). Hvordan bruke studentevalueringer av undervisning? Gjesteforeleser, Innledning på kurset KUSK5 (Kompetanseutvikling for erfarne studiekonsulenter, modul 5 - Kvalitet i utdanningen), . (external link)
-
Holtermann, Kristin (2021). Studentaktiv forskning og overførbare ferdigheter i redesign av biologiutdanningen – når studenter er med å utvikle. (external link)
-
Holtermann, Kristin (2021). Hvordan bruke studentevalueringer av undervisning? Innledning på kurset KUSK5 (Kompetanseutvikling for erfarne studiekonsulenter, modul 5 - Kvalitet i utdanningen). (external link)
Academic lecture
-
Holtermann, Kristin; Soule, Jonathan; Cotner, Sehoya Harris (2024). Creating better work placements by understanding mentor challenges and developing supporting digital resources. (external link)
-
Bjune, Anne Elisabeth; Bratbak, Gunnar; Eliassen, Sigrunn et al. (2023). Omlegging fra tradisjonelle forelesninger til studentaktiv læring – eksempel fra et grunnemne i biolog. (external link)
-
Førland, Oddfrid T. Kårstad; Holtermann, Kristin (2023). Student participation in curriculum redesign – are their voices heard? . (external link)
-
Holtermann, Kristin; Cotner, Sehoya Harris (2023). Creating better work placements by understanding mentor challenges. (external link)
-
Holtermann, Kristin; Gjerdevik, Birthe; Rensvik, Beate Ulrikke et al. (2021). Er vi bedre på læringsaktiviteter enn læringsutbyttebeskrivelser?. (external link)
Poster
-
Soule, Jonathan; Holtermann, Kristin (2023). Student posters and assessment that outlives the course. (external link)
-
Holtermann, Kristin; Boge, Cecilie; Strømme, Christian Bianchi et al. (2023). Redesign model meets reality – Reflections on change approaches applied when a structured model for change meets reality. (external link)
-
Førland, Oddfrid T. Kårstad; Holtermann, Kristin; Bjune, Anne Elisabeth et al. (2023). STEM Teachers and Heads of Education as partners in change of teaching and learning. (external link)
-
Holtermann, Kristin; Boge, Cecilie; Strømme, Christian Bianchi et al. (2023). Redesign model meets reality – Reflections on change approaches applied when a structured model for change meets reality. (external link)
-
Soule, Jonathan; Holtermann, Kristin (2023). Poster Sessions as constructive alignment in BIO courses . (external link)
-
Soule, Jonathan; Holtermann, Kristin; Cotner, Sehoya Harris (2023). Student posters and assessment that outlives the course. (external link)
-
Strømme, Christian Bianchi; Holtermann, Kristin; Boge, Cecilie et al. (2023). Redesigning a BSc programme in biology – a collaborative systems approach to curriculum
development. (external link)
Report
See a complete overview of publications in Cristin.