Forskergrupper
Kort info
Utdanning:
Doktorgrad i pedagogikk (UiB, 2021)
Praktisk-pedagogisk utdanning, med undervisningsfaga norsk og historie (UiB, 2015)
Mastergrad i nordisk språk og litteratur (UiB, 2012)
Forskning
Forskingsinteresser:
Mine forskingsinteresser er i hovudsak knytte til profesjonalitet i læraryrket. Her er eg oppteken av både grunnlagsproblem og empirisk forsking som gjeld:
- Profesjonsetikk (normativt grunnlag, moralske dygder, etiske dilemma, kollektiv forvalting av etikk i lærarprofesjonen)
- Profesjonskunnskap og profesjonelle avgjersler (kunnskapsformer, intellektuelle dygder, skjønn, ekspertise)
- Fagleg identitet, profesjonell autonomi og aktørskap i læraryrket
I tillegg har eg også breie forskingsinteresser innan allmenndidaktikk:
- Undervisningsplanlegging og undervisningsmetodar/-strategiar, særleg lærarstyrt undervisning (direct/explicit instruction), stillasbygging (scaffolding) og modellering
- (Autoritativ) Klasseleiing
- Rolla til fagkunnskap/-omgrep og faglege normer i læreplanar og undervisning
- Produktive koplingar mellom danningsorientert/europeisk didaktikk og pedagogisk psykologi (cognitive load-teori, generativ læring/meiningsfull læring, Vygotskij-tradisjonen)
Doktorgradsavhandlinga mi (UiB, 2021) var ein kvalitativ studie av læraraktørskap (teacher agency) i eit sosiokulturelt perspektiv, med erfaringar hjå norsklærarar i vidaregåande skule som empirisk døme. Avhandlinga ligg tilgjengeleg her:
https://bora.uib.no/bora-xmlui/handle/11250/2737496
Metodar:
Eg arbeider både med empiriske metodar og teoretisk med filosofisk omgrepsanalyse.
Undervisning
Eg underviser i pedagogikk i lektorutdanninga ved UiB. For tida er eg særleg involvert i innføringsemnet for nye lektorstudentar (PEDA130).
Publikasjoner
Vitenskapelig artikkel
- Halvorsen, Øyvind Wiik; Eide, Liv; Oldeide, Olin Blaalid (2025). Rusførebygging i skulen som diskursivt forma pedagogisk-politisk fenomen. Eit teoretisk-empirisk bidrag til omgrepsutvikling. (ekstern lenke)
- Halvorsen, Øyvind Wiik; Bukkestein, Ida Schaanning; Hilt, Line Torbjørnsen et al. (2025). Pre-service teachers’ forms of reasoning in discussions of ethical cases. (ekstern lenke)
- Hilt, Line Torbjørnsen; Halvorsen, Øyvind Wiik (2024). Bildung and the moral topography of the self. (ekstern lenke)
- Halvorsen, Øyvind Wiik (2021). Faglege identitetsforhandlingar i ein fleirstemmig norsklærarrøyndom. (ekstern lenke)
- Halvorsen, Øyvind Wiik (2020). Faglege visjonar og læraraktørskap. (ekstern lenke)
- Halvorsen, Øyvind Wiik; Eide, Liv; Ulvik, Marit (2019). Extension and remodelling of teachers' perceived professional space. (ekstern lenke)
- Halvorsen, Øyvind Wiik (2016). Samvittighet og fellesskap : toleranseproblematikker i Ludvig Holbergs essayistikk. (ekstern lenke)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
- Ulvik, Marit; Halvorsen, Øyvind Wiik (2024). Bruk av estetiske virkemidler i undervisningen – et bidrag til en mer interessant skole. (ekstern lenke)
- Lea, Kjersti Elisabet; Hilt, Line Torbjørnsen; Halvorsen, Øyvind Wiik (2023). Spesialpedagogikkens formål og kunnskapsbase. (ekstern lenke)
- Eide, Liv; Halvorsen, Øyvind Wiik (2020). Verdensborgeridealet i norsk og fremmedspråk. (ekstern lenke)
Vitenskapelig foredrag
- Halvorsen, Øyvind Wiik; Lea, Kjersti Elisabet; Bukkestein, Ida Schaanning et al. (2023). Professional Judgement Formation in Student Teachers’ Discussions of Ethically Themed Case Stories. (ekstern lenke)
- Hilt, Line Torbjørnsen; Halvorsen, Øyvind Wiik; Lea, Kjersti Elisabet (2023). Bildung, Place and Authencity. Double Symposium; Bildung: Between the Familiar and the Unknown. (ekstern lenke)
- Halvorsen, Øyvind Wiik; Hilt, Line Torbjørnsen; Lea, Kjersti Elisabet et al. (2023). Discerning phronesis and pedagogical tact in teaching. (ekstern lenke)
- Hilt, Line Torbjørnsen; Halvorsen, Øyvind Wiik (2023). On Creating a “Wordly” Self: Bildung, Authenticity, and Place. (ekstern lenke)
- Ulvik, Marit; Halvorsen, Øyvind Wiik (2023). The aesthetic dimension in teaching. (ekstern lenke)
- Halvorsen, Øyvind Wiik; Hilt, Line Torbjørnsen (2022). Classroom management as paradoxical activity. (ekstern lenke)
- Hilt, Line Torbjørnsen; Halvorsen, Øyvind Wiik (2021). Klasseledelse som paradoksal virksomhet. (ekstern lenke)
- Halvorsen, Øyvind Wiik (2019). Perceived professional space among Norwegian teachers. (ekstern lenke)
- Halvorsen, Øyvind Wiik; Eide, Liv; Ulvik, Marit (2019). Perceived professional space and mediating conditions for teacher agency.. (ekstern lenke)
- Halvorsen, Øyvind Wiik (2018). On the purpose of education. A qualitative study with teachers of Norwegain as a subject as a case.. (ekstern lenke)
- Halvorsen, Øyvind Wiik (2018). Norwegian L1 teachers’ perceptions of professional space. (ekstern lenke)