Pernille Myrvold
Stilling
Universitetslektor, Norskkursa
Tilhørighet
Undervisning
Høst 2024
Undervisning på Norskkursa | Teaching at the Norwegian language courses 'Norskkursa'
NOR-INTRO (Trinnansvarlig)
- Gruppe H og F (studenter | students)
NOR-U1
- Gruppe D (ansatte | employees)
Publikasjoner
2016
2015
- Myrvold, Pernille (2015). Arabisk på en halvtime. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille; Koehler, Vibeke (2015). "Du, jente!" Lanseringslunsj for første arabiske ungdomsbok i norsk oversettelse. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2015). På speed date med arabisk!. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2015). Arabisk for ungdomsskoleelever. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2015). Lynkurs i arabisk. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2015). Til nytte og glede -arabisk skjønnlitteratur i norsk oversettelse. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2015). Lær å telle på arabisk. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille; Koehler, Vibeke (2015). Lanseringslunsj for arabisk ungdomsroman i norsk oversettelse. (ekstern lenke)
- Sefan, Mey; Myrvold, Pernille; Alaridi, Wiam (2015). "Jeg er en heldig syrer" ( Ana al-suriyya al-maZuZa). (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2015). Biblioteket som arena for kulturelle og språklige møter - arabisk & norsk. (ekstern lenke)
2014
- Myrvold, Pernille; Sætren, John Erik; Tomren, Ingvild et al. (2014). Bokanmeldelse av "Randa. En fortelling på norsk og arabisk". (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille; Sætren, John Erik; Endal, Ingrid (2014). Ny bok gjer livet lettare for arabiskstudentar. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille; Sætren, John Erik (2014). Prosalong: Lær arabisk på en time. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2014). Møte med arabisk -tall & alfabet. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2014). Lær språk på en time! ARABISK. (ekstern lenke)
2013
- Myrvold, Pernille (2013). "Arabiske tall og telling på arabisk". (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2013). Lær arabisk på en halvtime: tall og telling på arabisk. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2013). Lær arabisk på en halvtime. Bak løkker, prikker og streker: det arabiske alfabetet -enkelt og greit. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille; Johnsen, Åse (2013). Språk- og kulturkompetanse i en globalisert verden. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille; Doetjes, Gerard (2013). ARABISK. Fagplanarbeid på Stavanger katedralskole, s. 52-66.(Inkluderer to vedlegg av John Erik Sætren om utfordringer vedr. data/IKT i arabiskfaget). (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2013). Konsulent (Fagbokforlaget) for utgivelsen av læreboken "Lær arabisk!" VG2. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2013). "Støttekompendium til forelesninger i arabisk grammatikk". (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2013). "Øvingsoppgaver i grammatikk & oversettelse" ARA101. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille; Sætren, John Erik (2013). رندا. (ekstern lenke)
2012
- Myrvold, Pernille (2012). Bak mystiske løkker, prikker og streker: det arabiske alfabetet -enkelt og greit. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2012). "Øvinger i grammatikk og oversettelse & grammatikkdriller med fasit" (2012). (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille; Klingenberg, Mathias (2012). "Arabisk språkvår på Kongsgård. Først i landet med å tilby arabisk som fremmedspråk". (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille; Wehus, Walter N. (2012). "Fra alfabet til al-Jazeera", s. 35-37 (Hubro nr. 2, 2012). (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2012). Arabisk litteratur & oversettelse i språkopplæring. Et tospråklig eksperiment. (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille; Helgheim, Matias (2012). "Gir elevene arabisk". (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille; Hilland, Linda Anette (2012). "Arabisk på timeplanen". (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2012). "Støttekompendium til forelesninger i arabisk grammatikk" (2012). (ekstern lenke)
2010
- Myrvold, Pernille (2010). "Øvingsoppgaver i grammatikk. Driller med fasit" (2010). (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille; Moubarak, Mary Boulos; Hofheinz, Albrecht (2010). RAPPORT utarbeidet til Universitets- og høgskolerådet (HRS): Sammenligning av bruken av bokstavkarakterer for emnene ARA103 (UiB) og ARA1120 (UiO) høsten 2010. (ekstern lenke)
2009
- Myrvold, Pernille (2009). "Arabisk-norsk kontrastiv grammatikk for norsklærere". (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2009). "Ramadan, id og muslim, kva ligg bakom orda?". (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2009). "Øvingsoppgaver / driller i grammatikk" (2009). (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2009). "Støttekompendium til forelesninger i arabisk grammatikk (uten øvelser)" (2009). (ekstern lenke)
2008
2007
- Myrvold, Pernille; Bell, Joseph Norment (2007). Grammatikk- og oversettelsesøvelser til D. Cowans An Introduction to Modern Literary Arabic (2007). (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille; Skogheim, Linn Mevold (2007). "Arabisk er trendy!". (ekstern lenke)
- Myrvold, Pernille (2007). "Støttekompendium til forelesninger i arabisk grammatikk. Med øvelser" (2007). (ekstern lenke)
2005
2003
1999
- Myrvold, Pernille (1999). "Norsk-arabisk kontrastiv grammatikk". (ekstern lenke)
- Kharma, Hanada; Dagsland, Sissel Hamre; Myrvold , Pernille (oversetter) (1999). Arabisk novelle صباح الخير يا وطني "God morgen, Fedreland!" oversatt til norsk av Pernille Myrvold. Innslag i større artikkel i BT "Skriver om palestinsk kvinneliv" om palestinske Hanada Kharma som var en av prisvinnerne i en større litteraturkonkurranse holdt i regi av Forum Femmes mediterranees (støttett av UNESCO). (ekstern lenke)
1995
Se en full oversikt over publikasjoner i Cristin
Randa. En fortelling på norsk og arabisk. Universitetsforlaget (2013) http://www.universitetsforlaget.no/randa-1
https://issuu.com/universitetsforlaget/docs/randa
Byen er Bergen. Introduksjon til norsk språk A1-A2. Fagbokforlaget (2021) Byen er Bergen (Introduksjon til norsk språk, A1-A2. Rask progresjon.) | Kristine Vårdal mfl. - Fagbokforlaget.no
Prosjekter
Jobber med nytt lærerverk spesielt tilrettelagt for ansatte ved UiB. Prosjektet er løselig knyttet til lærerverket Byen er Bergen (Fagbokforlaget 2021). Forfatterteamet består av Kristine Vårdal, Else Berit Molde, Katrin Saarik og meg selv.
Er i oppstartfasen av et prosjekt med fokus på norsk og arabisk skriftspråk.