Medier og kommunikasjon (master)

Dette masterstudiet passar for deg som vil arbeide innan media, kommunikasjon og kultur. Du kan fordjupe deg i strategisk kommunikasjon, mediebruk og publikumsanalyse, medieindustri, institusjonar og teknologi. Du kan óg velje film, TV, sosiale medium, dataspel og visuell kultur. I løpet av studiet

Kva lærer du?

Etter fullført mastergrad har du eit solid fagleg grunnlag for arbeid med media og kommunikasjon i dei fleste samfunnssektorar. Masterstudiet gir deg kunnskap, ferdigheiter og kompetanse til å møte komplekse, faglege problemstillingar: 

  • Du forstår kva rolle og betydning media og kommunikasjon har for samfunnsutviklinga 
  • Du kan bruke relevante teoriar og metodar til å analysere aktuelle medie- og kommunikasjonsfaglege problemstillingar 
  • Du kan bruke kunnskapen til praktiske problemstillingar, utfordringar og moglegheiter innan arbeidsliv, teknologi og samfunn 
  • Du kan ta del i nytenking og strategiutvikling i media, kommunikasjons- og kulturbedrifter og organisasjonar 
Studiekvardag

På masterprogrammet har vi eit godt og inkluderande studentmiljø, og faste lesesalplassar. 

Studiet har fleire undervisningsformer, blant anna forelesingar, laboratorium, praktiske øvingar og arbeid i seminargrupper. Undervisninga og litteraturen er på norsk og engelsk.  

I løpet av studiet tar du eit praksiskurs, der du skal arbeide i ei bedrift og få erfaring med kva type oppgåver medie- og kommunikasjonsvitarar kan utføre i arbeidslivet.  

Masteroppgåva brukar ein normalt eitt år på å fullføre. Du vil få tildelt ein rettleiar, som er ein vitskapleg tilsett med fagleg spisskompetanse knytt til ditt masterprosjekt. Rettleiaren vil gi deg tips og råd om fagleg innhald, frå du startar å skrive oppgåva til ferdig produkt. 

I tillegg vil du kunne samarbeide med forskingsgruppene på instituttet, og vere tilkopla pågåande forskingsprosjekt.

Kva kan du jobbe som?

Masterstudiet i medium og kommunikasjon gir kompetanse til å arbeide innan både privat og offentleg sektor, i medieføretak, organisasjonar og kulturlivet. Med denne mastergraden kan du blant anna få jobb innanfor  

  • medie- og kommunikasjonssektoren 
  • kultursektoren 
  • offentleg sektor 
  • næringslivet 
  • forsking 
  • undervisning 

Det er stor variasjon i kva yrke du kan få, men nokre eksempel er  

  • kommunikasjonsrådgjevar 
  • journalist 
  • medieanalytikar 
  • innhaldsprodusent 
  • kulturarbeidar
  • forskar 
  • medielærar
Opptakskrav og søknadsfrist
Karakterkrav: C (2.5)
Krev minimum snittkarakter C (2,5) i den faglege fordjupninga. Sjå eigne sider om korleis du reknar ut snittet ditt.

Dei fleste studentar frå land utanfor EU/EEA/Sveits må betale studieavgift, men det finns unntak.

For å søke dette studieprogrammet må du oppfylle:

Søknadsfrist: 15. april
Undervisningsspråk

Undervisningsspråk: Norsk

Studiets oppbygging

Masterstudiet i medium og kommunikasjon er eit toårig fulltidsstudium som startar i august. Det første året tar du ulike emne (fag), og det andre året skriv du masteroppgåve. 

1. semester 

Du vel to av desse emna: 

MEVI301 – Det globale medielandskapet (15 studiepoeng) 

MEVI302 – Avansert mediebruksanalyse (15 studiepoeng) 

MEVI303 – Film, TV og visuell kultur (15 studiepoeng) 

MEVI304 – Politisk og strategisk kommunikasjon (15 studiepoeng) 

2. semester  

I vårsemesteret skal du ta tre emne. Eitt obligatorisk og to valfrie forskingsemne: 

MEVI340 – Prosjektutvikling (10 studiepoeng). Obligatorisk. 

Forskingsemne vårsemesteret 2025 (nye tema kvart år). Vel to: 

MEVI310-9 – Forskingserfaring og metode: Dataspelforteljingar (10 studiepoeng) 

MEVI310-10 – Forskningserfaring og metode: Kva er ein god borgar? Demokrati og sosiale medium (10 studiepoeng) 

MEVI390 – Arbeidslivspraksis for mediestudentar (10 studiepoeng) 

3. og 4. semester  

I løpet av desse semestera skriv du masteroppgåve. 

MEVI350 – Masteroppgåve i medier og kommunikasjon (60 studiepoeng) 

Utveksling

Det er ikkje lagt opp til at studentar kan reise på utveksling i løpet av dette masterprogrammet. 

Vidare studiemoglegheiter

Du kan ta doktorgrad (ph.d.) ved å søke opptak til forskarutdanninga.

Spørsmål om studiet?

Telefonnummer: +47 55 58 98 50
E-post: studieveileder.media@uib.no
Studieplan

Ein studieplan er eit formelt dokument mellom deg som student og Universitetet i Bergen. Studieplanen skal gi tydelege rammer for studiet, beskrive læringsmåla du skal oppnå og korleis studiet er bygd opp.

Studieplan for Masterprogram i medier og kommunikasjon