Regional utvikling: Teori og metode

Lågaregradsemne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Mål

Emnet har som mål å gi teoretiske empiriske og metodiske føresetnader for å gjennomføre regionale analysar av utviklings- og omstillingsprosessar.

Innhald

Emnet tar opp tema om regional utvikling med særlig vekt på norske tilhøve. Eksempel på tema er teoriar om region og regional utvikling, befolkning og busetnad, stadsidentitet, flytting og pendling, planlegging og næringsutvikling lokalt og regionalt i Noreg.

Studentene trenes i metodiske og analytiske ferdigheter gjennom utarbeiding av problemstilling, drøfting av teori, bruk av statistikk, feltforberedelser, datainnsamling i felt, kvalitativ analyse og drøfting av resultatene opp mot teori.Undervisning og praksis omhandler også spørsmålet om validitet og reliabilitet og grunnleggende innsikt i det som omhandler anonymisering og forskningsetikk tilpasset formålet. Feltkurset er organisert i form av obligatoriske aktivitetar med forelesingar, workshops og seminarer, rettleiing, feltførebuingar og skriving av feltrapport.

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • kan gjere greie for sentrale teoriar og emne som er relevante i studiar av regional utvikling i Noreg.
  • kan forklare dei prosessane som særleg påverkar utviklinga lokalt og regionalt.
  • kan gjere greie for prosessar knytt til økonomisk utvikling og omstilling, regionalisering, stadstilknyting, demografi, mobilitet og regionale innovasjonssystem.

Ferdigheiter

Studenten

  • kan demonstrere bruken av relevant teori og metode på eit empirisk materiale..kan utvikle eit forskningsdesign, planlegge og gjennomføre datainnsamling og analyse i eitt mindre forskingsprosjekt knytt til gruppearbeid
  • kan meistre grunnleggjande akademisk skrive- og referansetreknikk, feltrapportering og munnleg framlegging

Generell kompetanse

Studenten

  • kan arbeide i gruppe
  • kan nytte kunnskapen i regionale undersøkingar og analyser
  • kan nytte kunnskapen i arbeidsoppgåver som er relevante for rapportarbeid, plananalyser, føretaksvedtak, plananalyser, arbeid med regionale utviklingsstrategiar, undervisning og forsking.

Studiepoeng, omfang

15

Studienivå (studiesyklus)

Bachelor

Undervisningssemester

Vår
Krav til forkunnskapar
Ingen
Studiepoengsreduksjon
  • GEO122 (15 ECTS) gir 10 sp poengreduksjon.
  • GEOG122 gir 10 sp poengreduksjon.
  • GEO123 gir 10 sp i poengreduksjon
  • GEO151 gir 5 sp i poengreduksjon
Krav til studierett
Emnet er ope for alle studentar ved UiB.
Arbeids- og undervisningsformer

1-3 forelesingar/seminar á 2 timer pr. veke. Totalt 10 - 14 forelesingar/seminar.

1 halvdagsseminar, 3 workshop, 5 filmer (selvstudium).

1 seminar á 2 timer pr. veke. Totalt 4-6 seminar (teoridelen).

Gruppearbeid med rettleiing, presentasjon og feltstudie (feltdelen).

Feltkurs 2-3 dagar.

Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • Informasjonsmøtet er obligatorisk.
  • Deltaking i all feltførebuande undervisning og øvingar (plan blir publisert på Mitt UiB). Fritak basert på søknad kan bil innvilga for inntil ei av de obligatoriske aktivitetene, som da vil bli erstatta med at studenten lager ein muntleg presentasjon på 20 min, og hvor faglærer stiller oppfølgende spørsmål.
  • Deltaking på feltkurs
  • Studentane vel litteratur til oppgåva (utanom pensum) i omfang 150-200 sider i samråd med faglærar.

Obligatoriske arbeidskrav er gyldige i fire semester etter godkjenninga.

Vurderingsformer

Vurdering i emnet har to delar:

  • Gruppevis feltrapport (50%)
  • Skuleeksamen 5 timer (50%)

Karakter på feltrapport er gyldig i fire semester etter den er bestått. Delkarakterar og samla karakter blir publisert i Studentweb.

Eksamensoppgåva vil bli gitt på undervisningsspråket i emnet.

Eksamenssvaret kan leverast på norsk, svensk, dansk eller engelsk.

Karakterskala
Karakterskala A-F
Vurderingssemester

Eksamen vert tilbydd i undervisningssemesteret.

Kontinuasjonseksamen

Eksamensdel 1, Gruppevis feltrapport:

Vurdering kun i undervsiningssemester. Denne vurderingsforma kan ikkje tilby kontinuasjonseksamen. Studentar må delta på feltkurs og arbeidet med feltrapport i undervisningssemesteret.

Eksamensdel 2, Skuleeksamen 5 timar:

Det blir arrangert kontinuasjonseksamen for studentar med gyldig fravær slik det er definert i UiB-forskrifta § 5-5. Dersom det blir arrangert kontinuasjonseksamen for studentar med gyldig kan alle studentar med godkjent obligatorisk aktivitet melde seg til kontinuasjonseksamen. Dersom du har rett til å ta kontinuasjonseksamen kan du etter 1. august melde deg opp sjølv i Studentweb.

Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 01.07. for haustsemesteret og 01.12. for vårsemesteret.
Emneevaluering
Alle emne blir evaluert i tråd med UiBs kvalitetssystem for utdanning.
Hjelpemiddel til eksamen
Skuleeksamen: Ordbok som er førehandsgodkjent av fakultetet.
Programansvarleg
Programrådet har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet og alle emna der.
Administrativt ansvarleg
Det samfunnsvitskaplege fakultet ved Institutt for geografi har det administrative ansvaret for emnet.