Lærarprofesjonalitet
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 10
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- PEDA132
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet har som overordna mål å gje lektorstudentar kunnskap om profesjonalitet i læraryrket og korleis profesjonsteori og vitskapsteori gjev forståing for læraren si heilskaplege rolle i skulen og samfunnet.
For det fyrste vil emnet syne korleis læraryrket kan verte forstått som ein profesjon, kva som ligg i omgrep som profesjonelt ansvar, autonomi og autoritet og kvifor profesjonalitet har vorte både eit fagleg og eit politisk ideal.
Emnet vil, for det andre, utdjupe spørsmålet om profesjonalitet gjennom å gje studentane kjennskap til faglege problemstillingar kring høvesvis profesjonskunnskap, særleg spenningar mellom vitskap, kunnskap og politikk i læraryrket, og profesjonsetikk, særleg i relasjon til lovverk og politisk styring.
For det tredje skal studentane verte introduserte for profesjonell utvikling i læraryrket og i skulen. Emnet vil gjere studentane kjende med variantar av praktikarforsking som reiskap for lærarar si profesjonelle utvikling og med skular sitt arbeid med organisasjonslæring og - utvikling.
Emnet tek sikte på å fremje profesjonalitet og faglegheit som ideal i lektorstudentane sin profesjonelle identitet og øve opp dygder som dømmekraft, integritet og intellektuell nysgjerrigheit.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar:
Studenten
- har grunnleggjande kunnskap om læraren si profesjonelle rolle i samfunnet
- har innsikt i det problematiske forholdet mellom pedagogisk teori og pedagogisk praksis
- har brei kunnskap om pedagogisk teori, vitskapsteori og profesjonsteori, samt koplingar mellom dei
- kjenner til forskingsbaserte modellar for individuell og kollektiv profesjonell utvikling
Ferdigheiter:
Studenten
- kan syne god pedagogisk klokskap og dømekraft i møtet med det komplekse forholdet mellom forsking og pedagogisk praksis
- kan dokumentere og gje uttrykk for eiga profesjonell utvikling, og kunne leggje fram og grunngje utviklingsmål med støtte i teori
- kan identifisere pedagogiske utfordringar og møte desse med støtte i teori og forskingsbasert kunnskap
- kan gjennomføre eit sjølvstendig forskingsprosjekt knytt til eigen praksis
- kan bidra inn i faglege diskusjonar om utøving av lærarprofesjonen
Generell kompetanse:
Studenten
- er i stand til å syne kritisk sans når det gjeld forskingsbasert kunnskap og profesjonsutøvinga sitt forhold til vitskap og politikk
- kan med stor grad av sjølvstende vidareutvikle eigen kompetanse åleine og i samarbeid med andre
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Vurderingsformer
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Emneevaluering
Hjelpemiddel til eksamen
Programansvarleg
Det humanistiske fakultet
Det samfunnsvitenskapelege fakultet