Kjetil Egelandsdal
Stilling
Førsteamanuensis
Tilhørighet
Forskergrupper
Forskning
- IKT og læring
- Formativ vurdering/Vurdering for læring
- Adaptiv læring
- Pedagogisk filosofi
- Mixed Methods Research
Publikasjoner
2023
2022
- Jeno, Lucas Matias; Egelandsdal, Kjetil; Grytnes, John Arvid (2022). A qualitative investigation of psychological need-satisfying experiences of a mobile-learning application: A Self-Determination Theory approach. (ekstern lenke)
- Egelandsdal, Kjetil; Eva, Hartell (2022). Comparative Judgment as a Formative Assessment Activity in Legal Education. (ekstern lenke)
2021
- Misiejuk, Kamila; Wasson, Barbara; Egelandsdal, Kjetil (2021). Using learning analytics to understand student perceptions of peer feedback. (ekstern lenke)
- Egelandsdal, Kjetil; Hansen, Cecilie Johanne Slokvik (2021). DigiTrans kortrapport: Studentenes opplevelse av studiesituasjonen under nedstengingene av UiB høsten 2020. (ekstern lenke)
- Egelandsdal, Kjetil; Ness, Ingunn Johanne (2021). John Dewey. (ekstern lenke)
2020
- Egelandsdal, Kjetil; Riese, Hanne (2020). Never Mind the Gap: Formative Assessment Confronted with Dewey’s and Gadamer’s Concept of Experience . (ekstern lenke)
- Egelandsdal, Kjetil; Hansen, Cecilie Johanne Slokvik (2020). Digitrans kortrapport: Undervisernes opplevelse av undervisningssituasjonen etter nedstengingen av UiB grunnet COVID-19. (ekstern lenke)
- Egelandsdal, Kjetil (2020). Universitetsforelesningen og responsteknologi. (ekstern lenke)
- Danielsen, Anne G.; Diseth, Åge Røssing; Heldal, Janicke et al. (2020). Elevens beste og pedagogiske perspektiver - en analyse. (ekstern lenke)
- Egelandsdal, Kjetil (2020). Vurdering i klasserommet. (ekstern lenke)
- Egelandsdal, Kjetil; Ness, Ingunn Johanne (2020). «Læring som praksis» - John Deweys pragmatisme. (ekstern lenke)
- Egelandsdal, Kjetil; Hansen, Cecilie Johanne Slokvik (2020). DigiTrans kortrapport: Studentenes opplevelse av studiesituasjonen etter nedstengingen av UiB grunnet COVID-19. (ekstern lenke)
2019
- Egelandsdal, Kjetil; Krumsvik, Rune Johan (2019). Clicker Interventions, promoting student activity and feedback at University Lectures. (ekstern lenke)
- Egelandsdal, Kjetil; Smith, Maria; Hansen, Cecilie Johanne Slokvik et al. (2019). Adaptiv læring i matematikk: empirisk rapport om Multi Smart Øving i grunnskolen. (ekstern lenke)
- Egelandsdal, Kjetil; Ludvigsen, Kristine; Ness, Ingunn Johanne (2019). Clicker Interventions in Large Lectures in Higher Education. (ekstern lenke)
- Ferguson, Rebecca; Coughlan, Tim; Egelandsdal, Kjetil et al. (2019). Innovating Pedagogy 2019. Open University Innovation Report 7.. (ekstern lenke)
- Egelandsdal, Kjetil; Krumsvik, Rune Johan (2019). Clicker Interventions at University Lectures and the Feedback Gap. (ekstern lenke)
2018
- Egelandsdal, Kjetil; Krumsvik, Rune Johan (2018). Clickers and Formative Feedback at University Lectures. Exploring students and teachers’ reception and use of feedback from clicker interventions. (ekstern lenke)
- Ness, Ingunn Johanne; Egelandsdal, Kjetil (2018). STEPRE – model: Facilitating knowledge development in student groups in Higher Education. (ekstern lenke)
- Hansen, Cecilie Johanne Slokvik; Ness, Ingunn Johanne; Egelandsdal, Kjetil (2018). Forskning på egen praksis. (ekstern lenke)