Forskergrupper
- bioCEED - Senter for Fremragende Utdanning i Biologi
- DEVELOP - Developing evidence-based mentoring for better STEM work placements
Publikasjoner
Faglig foredrag
- Førland, Oddfrid T. Kårstad; Dahl, Tina; Holtermann, Kristin et al. (2024). Centre for excellence in Biology Education – bioCEED. (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin (2024). Hvordan bruker vi studentevalueringer av emner (workshop). (ekstern lenke)
- Førland, Oddfrid T. Kårstad; Holtermann, Kristin (2024). Innovasjon og studentpartnerskap – Hvordan har Senter for fremragende utdanning bioCEED jobbet for å utvikle gode idéer. (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin (2024). Bedre praksis gjennom å forstå mentorenes utfordringer, presentasjon av prosjektet DEVELOP - Developing evidence-based mentoring for better STEM work placements. (ekstern lenke)
- Førland, Oddfrid T. Kårstad; Holtermann, Kristin (2024). Gjennomføring. (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin (2023). Studentaktiv forskning og overførbare ferdigheter i redesign av biologiutdanningen - Program for studentaktiv læring 2019-2022(2023). (ekstern lenke)
- Fiksen, Øyvind; Soule, Jonathan; Holtermann, Kristin (2023). Research-integrated learning and assessment. (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin; Soule, Jonathan (2023). Creating better work placements by understanding mentor challenges. (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin (2023). Læringsutbyttebeskrivelser, erfaringer fra BIO/bioCEED. (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin (2023). Hvordan bruke studentevalueringer av undervisning? Innledning på kurset KUSK5 (Kompetanseutvikling for erfarne studiekonsulenter, modul 5 - Kvalitet i utdanningen), . (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin (2022). Hvordan bruke studentevalueringer av undervisning? Gjesteforeleser, Innledning på kurset KUSK5 (Kompetanseutvikling for erfarne studiekonsulenter, modul 5 - Kvalitet i utdanningen), . (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin (2022). Praksis i biologiutdanningen (faglig foredrag) Paneldebatt om praksis i utdanninger (paneldebatt). (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin (2022). Læring gjennom autentiske arbeidsoppgaver - eksempel fra yrkes-og forskningspraksis i biologi ved UiB. (ekstern lenke)
- Bjune, Anne Elisabeth; Holtermann, Kristin (2022). Poster session for increased student learning. (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin (2021). Studentaktiv forskning og overførbare ferdigheter i redesign av biologiutdanningen – når studenter er med å utvikle. (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin (2021). Hvordan bruke studentevalueringer av undervisning? Innledning på kurset KUSK5 (Kompetanseutvikling for erfarne studiekonsulenter, modul 5 - Kvalitet i utdanningen). (ekstern lenke)
Vitenskapelig foredrag
- Holtermann, Kristin; Soule, Jonathan; Cotner, Sehoya Harris (2024). Creating better work placements by understanding mentor challenges and developing supporting digital resources. (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin; Soule, Jonathan; Cotner, Sehoya Harris (2024). Does work-practice matter? Student perspectives on the longer-term impacts of discipline-based work-practice. (ekstern lenke)
- Cotner, Sehoya Harris; Førland, Oddfrid T. Kårstad; Holtermann, Kristin (2024). Why do they leave? Understanding attritionat the faculty of Mathematics and Natural Sciences. (ekstern lenke)
- Bjune, Anne Elisabeth; Bratbak, Gunnar; Eliassen, Sigrunn et al. (2023). Omlegging fra tradisjonelle forelesninger til studentaktiv læring – eksempel fra et grunnemne i biolog. (ekstern lenke)
- Førland, Oddfrid T. Kårstad; Holtermann, Kristin (2023). Student participation in curriculum redesign – are their voices heard? . (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin; Cotner, Sehoya Harris (2023). Creating better work placements by understanding mentor challenges. (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin; Gjerdevik, Birthe; Rensvik, Beate Ulrikke et al. (2021). Er vi bedre på læringsaktiviteter enn læringsutbyttebeskrivelser?. (ekstern lenke)
Poster
- Holtermann, Kristin; Soule, Jonathan; Cotner, Sehoya Harris (2024). Videreutvikling av arbeidspraksis for disiplinstudenter ved å støtte praksisveilederne. (ekstern lenke)
- Førland, Oddfrid T. Kårstad; Holtermann, Kristin; Bjune, Anne Elisabeth et al. (2023). STEM Teachers and Heads of Education as partners in change of teaching and learning. (ekstern lenke)
- Soule, Jonathan; Holtermann, Kristin (2023). Student posters and assessment that outlives the course. (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin; Boge, Cecilie; Strømme, Christian Bianchi et al. (2023). Redesign model meets reality – Reflections on change approaches applied when a structured model for change meets reality. (ekstern lenke)
- Strømme, Christian Bianchi; Holtermann, Kristin; Boge, Cecilie et al. (2023). Redesigning a BSc programme in biology – a collaborative systems approach to curriculum development. (ekstern lenke)
- Soule, Jonathan; Holtermann, Kristin (2023). Poster Sessions as constructive alignment in BIO courses . (ekstern lenke)
- Soule, Jonathan; Holtermann, Kristin; Cotner, Sehoya Harris (2023). Student posters and assessment that outlives the course. (ekstern lenke)
- Holtermann, Kristin; Boge, Cecilie; Strømme, Christian Bianchi et al. (2023). Redesign model meets reality – Reflections on change approaches applied when a structured model for change meets reality. (ekstern lenke)
Vitenskapelig artikkel
Prosjekter
Koordinator for DEVELOP - Developing evidence-based mentoring for better STEM work placements