Fagdidaktikk for religionsvitskap 1, lektorutdanning fag 1

Lågaregradsemne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet skal gi erfaringsbasert og teoretisk kompetanse i religionsvitskapleg fagdidaktikk. Studenten skal få innsikt i religions- og livssynsfagas plass i skulen og samfunnet. Det vert lagt vekt på analytisk tenking, teoretisk og praktisk problemløysing. Studentane skal lære å sjølvstendig planlegge, gjennomføre og kritisk vurdere undervisning i religion- og livssynsfaga på ungdomstrinnet og i vidaregåande skule.

Emnet inneheld også 10 dagar praksis. Undervisninga i emnet vil gjennomgåande støtte studentane i å reflektera over praksiserfaringar i lys av fagdidaktikk.

Læringsutbyte

Kunnskapar:

Studenten skal

- gjere greie for og drøfte sentrale perspektiv i religionsvitskapleg fagdidaktikk

- ha kunnskap om læreplanane i religions- og livssynsfaga, og kunne analysera dei kritisk

- forklare utfordringar med religionsfagas plass i skolen før og nå, både nasjonalt og internasjonalt

- ha kunnskap om dei ulike rollene til faglæraren og arbeidsoppgåver i tilknyting til undervisning

Ferdigheiter:

Studenten skal

- planleggje og gjennomføre undervisning i religions- og livssynsfag på trinn 8-13

- bruke fagdidaktisk teori til å vurdere og reflektere kritisk om eiga undervising

- fagleg grunngje val av ulike læringsaktivitetar og arbeidsmåtar tilpassa elevar på trinn 8-13

- ta utgangspunkt i relevante kompetansemål og aktuelle læremiddel og planlegge og grunngi to til fire undervisningsøkter, gjennomføre øktene og reflektere rundt læringsprosessen.

- nytta relevante digitale verktøy og læremiddel som er i bruk i vidaregåande skule.

Generell kompetanse:

Studenten skal

- konkretisere målsetjingane i religions- og livssynsfaga på trinn 8-13 med utgangspunkt i fagleg kunnskap

- nytte fagkunnskap til å bygge relasjonar til elevar og føresette, og samarbeide med aktørar som er relevante for skoleverket

- nytte fag- og fagdidaktisk kunnskap til å kritisk reflektere over profesjonsetiske og utdanningspolitiske spørsmål

- med stor grad av sjølvstende utvikle eigen fagdidaktisk kompetanse og slik kunne bidra til å fornye kompetansen i religions- og livssynsfaga i skulen

- opptre profesjonelt i møte med elevar, lærarar og andre aktørar i skulesamfunnet

Studiepoeng, omfang

10 studiepoeng

Studienivå (studiesyklus)

Bachelor

Undervisningssemester

Haust

Undervisningsstad

Bergen
Krav til forkunnskapar
PEDA130 og minst 30 studiepoeng innan religionsvitskap.
Studiepoengsreduksjon

Fullt fagleg overlapp med DIDAREL1 og DIDAREL2.

Fullt fagleg overlapp med RELDI111 og RELDI112.

Krav til studierett
Opptak til Integrert lektorutdanning ved Det humanistiske fakultet.
Arbeids- og undervisningsformer

Forelesingar, seminar (12 - 16 dobbelttimar) og praksis. Praksisperioden i skulen har eit omfang på 10 dagar, og vil inneber aktiv deltaking frå lektorstudentane. Studentane skal planlegge, gjennomføre og vurdere to til fire læringsøkter under rettleiing av praksisrettleiar, få innblikk i vurderingspraksis, delta i fagsamarbeid og i skulens FOU arbeid.

Gjennomføring av praksis er obligatorisk og blir vurdert som godkjent/ikkje godkjent.

Obligatorisk undervisningsaktivitet

- Obligatorisk frammøte på minst 80 prosent av forelesings- og seminarundervisninga.

- Obligatoriske undervisningsaktivitetar direkte knytt til praksis:

- Planlegge, gjennomføre og evaluere to til fire undervisningsøkter med ein klasse eller gruppe elevar i praksis

- 100 % deltaking i kortpraksis i skulen, og dessutan for- og etterarbeid på campus.

- For å kunne gå opp til eksamen i RELDI100-P kan studentane i tillegg bli pålagt å gjere inntil 2 obligatoriske arbeidskrav innan fastsette tidsfristar. Omfang og konkretisering av obligatoriske aktivitetar vil gå fram av semester- og eksamensplanar.

Vurderingsformer
Munnleg eksamen på 30 minutt med to døgns førebuingstid.
Karakterskala
Det vert nytta gradert karakterskala frå A til F, der F er stryk.
Vurderingssemester
Haust
Litteraturliste
Pensum er på opptil 1000 sider.
Emneevaluering
Undervisinga vert evaluert i tråd med instituttet sine retningsliner og UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Hjelpemiddel til eksamen
Ingen
Programansvarleg
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap.
Emneansvarleg
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap.
Administrativt ansvarleg
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap.