Andrespråkslæring og -undervisning
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 10
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- NORAN124
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk. Dansk og svensk kan òg verte brukte.
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet har som mål å gje kunnskap om korleis ein lærer eit andrespråk, og om på kva måte læringsprosessen kan påverkast positivt gjennom undervisning. Såleis fell emnet naturleg i to delar, andrespråkslæringsteori og andrespråksdidaktikk, men dei to delane skal sjåast i samanheng.
Den språklæringsteoretiske delen av emnet omfattar mange ulike aspekt, både lingvistiske, kognitive og sosiale sider ved språklæring. Sentralt står spørsmålet om språklæring skil seg frå anna læring, og om læringsprosessen følgjer generelle og faste mønster eller varierer frå individ til individ.
Den didaktiske delen av emnet handlar om grunnleggjande rammevilkår for andrespråksundervisning, der elevens tospråklege situasjon er eit viktig utgangspunkt. Det vert teke opp korleis andrespråksundervisninga vert implementert for ulike målgrupper, ulike føremål og ulike skuleslag, med vekt på opplæringssituasjonen i Noreg. Hovudfokuset er på ulike typar målsetjingar for språkundervisninga, ulike modellar for undervisningsorganisering og grunnleggjande undervisningsmetodiske prinsipp, medan praktisk metodikk fell utanfor.
I emnet inngår òg grunnleggjande opplæring i analyse av innlærarspråk. Analysen integrerer språklege og læringsteoretiske problemstillingar.
Læringsutbyte
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbyte:
Kunnskap:
Studenten
- har innsikt i andrespråkslæringsteori
- har innsikt i kva som karakteriserer innlærarspråk
- har innsikt i språkdidaktiske spørsmål knytte til andrespråksundervisning
- har kunnskap om ulike tospråklege undervisningsmodellar
- har noko kunnskap om individuell tospråklegheit
Dugleik:
Studenten
- kan gjere greie for andrespråkslæringsteoretiske spørsmål
- kan analysere innlærarspråk i eit læringsteoretisk perspektiv
- kan reflektere over val av innfallsvinkel i andrespråksundervisninga
- kan reflektere over andrespråkslæring og andrespråksundervisning i lys av elevens tospråklegheit
- kan kritisk analysere og drøfte retningslinjer og styringsdokument som gjeld språkopplæring for minoritetsspråklege elevar
Generell kompetanse:
Studenten
- har tileigna seg eit læringsteoretisk og didaktisk kunnskapsgrunnlag for å kunne undervise i norsk som andrespråk og vurdere undervisningstilbod for andrespråkslæring på ein reflektert, sjølvstendig og medviten måte
Fulltid/deltid
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisningstype og -mengd:
Undervisninga kombinerer førelesningar og seminar og nettbasert undervisning.
Om det melder seg færre enn fem studentar til eit emne, kan instituttet innføre redusert undervisning, jamfør instituttets retningslinjer for dette på Mi side. På emne der dette kan verte aktuelt, vil studentane få informasjon om det ved semesterstart og før semesterregistreringsfristen 1. februar / 1. september.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Om lag 22 timar undervisning anten i form av førelesingar eller seminar.
Om det melder seg færre enn fem studentar til eit emne, kan instituttet innføre redusert undervisning, jamfør instituttets retningslinjer for dette på Mi side. På emne der dette kan verte aktuelt, vil studentane få informasjon om det ved semesterstart og før semesterregistreringsfristen 1. februar / 1. september.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Eit skriftleg arbeid på om lag 2000 ord. Valfri målform.
Det obligatoriske arbeidet er gyldig i undervisningssemesteret
Vurderingsformer
Skriftleg skuleeksamen på seks timar.
Ved fastsetjinga av karakter vert det lagt vekt på både fagleg kunnskap, sjølvstendig og kritisk vurdering, evne til problemløysing og språkføring.
Eksamensoppgåva vil bli gitt på norsk.
På den skriftlege prøva skal eksamenssvaret skrivast på norsk, og studenten vel målform sjølv.
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Pensumet er på om lag 750 sider av normal vanskegrad. Den emneansvarlege fastset pensum i samråd med fagmiljøet.
Litteraturlista vil vera klar innan 1. juli.