Fagdidaktikk i engelsk 1 (fag 1)

Lågaregradsemne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet ENGDI100-P har som mål å gi ei teoretisk og praktisk innføring i engelsk fagdidaktikk.

Emnet har fem hovudområde:

  • Språklæring frå eit kommunikativt perspektiv
  • Interaksjon med og gjennom engelskspråklege tekstar
  • Interkulturell kompetanse
  • Engelsk som skole-, kultur-, og forskingsfag
  • Integrering av engelsk disiplinfag, språkdidaktisk teori og praksiserfaring

Emnet inneheld også 10 dagar praksis. Undervisninga i emnet vil gjennomgåande støtte studentane i å reflektera over praksiserfaringar i lys av fagdidaktikk.

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om engelsk som kultur-, skole- og forskingsfag
  • har basiskunnskap om sentrale teoriar og nyare forsking innanfor andre- og framandspråksdidaktikk med særleg vekt på engelsk fagdidaktikk
  • har kunnskap om ulike medium og tekstformer og korleis desse kan brukast til fagleg framstilling og kommunikasjon
  • har kunnskap om dei ulike rollene til faglæraren og arbeidsoppgåver i tilknyting til undervisning

Ferdigheiter

Studenten

  • kan bruke faglitteratur og andre informasjonskjelder til å strukturere og formulere engelskdidaktiske resonnement
  • kan anvende sentrale teoriar og nyare forsking innanfor disiplinfag og språkdidaktikk i arbeid med cases frå klasserommet
  • kan bruke innsikt i engelskfaget sitt kultur- og danningspotensial i arbeid med språklege, litterære og kulturelle tema
  • kan bruke innsikt i språksystem, språkbruk og språkvariasjon i undervisning av engelsk
  • kan ta utgangspunkt i relevante læreplanmål og aktuelle læremiddel og planlegge og grunngi to til fire undervisningsøkter, gjennomføre øktene og reflektere rundt læringsprosessen
  • kan nytte relevante digitale verktøy og læremiddel som er i bruk i vidaregåande skule
  • kan kritisk vurdere analoge og digitale læringsressursar

Generell kompetanse

Studenten

  • kan uttrykkje seg munnleg og skriftleg på engelsk innan fagfeltet, med funksjonelt språk og presis bruk av termar og omgrep
  • viser forståing for sentrale omgrep innanfor engelsk fagdidaktikk
  • viser forståing for riktig bruk av primære- og sekundære kjelder
  • kan reflektere rundt eigen læringsprosess og utvikling av språkleg, kommunikativ og didaktisk kompetanse
  • kan opptre profesjonelt i møte med elevar, lærarar og andre aktørar i skulesamfunnet

Studiepoeng, omfang

10

Studienivå (studiesyklus)

Bachelor

Undervisningssemester

Haust

Undervisningsstad

Bergen
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
KAMPUSDAG1, KAMPUSDAG2
Studiepoengsreduksjon
På grunn av fagleg overlapp vert studiepoeng-uttellinga for ENGDI100-P redusert med 5 studiepoeng om det vert kombinert med ENGDI101, ENGDI201 eller ENGDI111 og 10 studiepoeng om det vert kombinert med ENGDI100.
Krav til studierett
Studentar som er tekne opp på lektorprogrammet i framandspråk.
Arbeids- og undervisningsformer

Det blir gitt om lag 24 timer undervisning. Det vert brukt arbeids- og undervisningsformer som legg til rette for studentaktivitet, til dømes case-basert læring der studentane må velje, grunngi og drøfte fagdidaktiske tilnærmingar saman med ein eller fleire medstudentar. Nokre av undervisningsøktene har også ei tilnærming der undervisninga tar utgangspunkt i videoar og anna digitalt materiale som studentane har sett seg inn i på førehand.

Praksisperioden i skulen har eit omfang på 10 dagar, og vil inneber aktiv deltaking frå lektorstudentane. Studentane skal planlegge, gjennomføre og evaluere to til fire læringsøkter under rettleiing av praksisrettleiar, få innblikk i vurderingspraksis, delta i fagsamarbeid og i skulens FOU- arbeid.

Obligatorisk undervisningsaktivitet

For å kunne ta eksamen må studentane ha gjennomført og fått godkjent følgjande obligatoriske aktivitetar:

  • 80% deltaking i undervisning i engelsk fagdidaktikk
  • 100 % deltaking i kortpraksis i skulen, og dessutan for- og etterarbeid på campus.
  • Planlegge, gjennomføre og evaluere to til fire undervisningsøkter med ein klasse eller gruppe elevar i praksis
  • Levere eit førsteutkast på 500 ord til den skriftlege eksamensteksten i engelskdidaktikk og gi tilbakemelding til medstudentar

Antal forsøk på kortpraksis: Kortpraksis er ein obligatorisk undervisningsaktivitet i emnet. Studentar som får ikkje godkjent på kortpraksis, kan ta kortpraksis på nytt éin gong til.

Godkjende obligatoriske arbeidskrav (herunder kortpraksis) er gyldig i undervisningssemesteret og to påfølgjande semester. Gjennomføring av praksis er obligatorisk og blir vurdert som godkjend/ikkje godkjend.

Vurderingsformer

I emnet nyttar ein følgjande vurderingsformer:

  • Individuell innlevering av skriftleg tekst der praksiserfaring blir sett i lys av teori. Teksten skal vera på rundt 1500 ord
  • Presentasjon av multimodal tekst i grupper, der kvart medlem gjer greie for sitt bidrag. Teksten presenterer og drøftar ei sjølvvalt fagdidaktisk problemstilling.
Karakterskala
Ved sensur nyttar ein karakterskalaen A-F, der F er stryk.
Vurderingssemester
Haust. Det er òg eksamen tidleg i vårsemesteret for studentar med gyldig godkjenning av obligatoriske arbeidskrav.
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 01.07. for haustsemesteret.
Emneevaluering
Undervisninga blir evaluert i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Programstyret har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet og alle emna der.
Emneansvarleg
Programstyret for engelsk.
Administrativt ansvarleg
Det humanistiske fakultet ved Institutt for framandspråk har det administrative ansvaret for emnet og studieprogrammet.