Historiedidaktikk 1, lektorutdanning fag 1
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 10
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- HIDI100-P
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet skal gi erfaringsbasert og teoretisk kompetanse i historiedidaktikk. Studenten skal få innsikt i historiefagets plass i skulen og samfunnet. Det vert lagt vekt på analytisk tenking, teoretisk og praktisk problemløysing. Studentane skal lære å sjølvstendig planlegge, gjennomføre og kritisk vurdere undervisning i historiefaget på ungdomstrinnet og i vidaregåande skule.
Emnet inneheld også 10 dagar praksis. Undervisninga i emnet vil gjennomgåande støtte studentane i å reflektera over praksiserfaringar i lys av fagdidaktikk.
Læringsutbyte
Kunnskapar:
Studenten skal
- gjere greie for og drøfte sentrale historiedidaktiske perspektiv
- ha kunnskap om læreplanane i historie, og kunne analysera dei kritisk
- forklare utfordringar med historiefagets plass i skolen før og nå, både nasjonalt og internasjonalt
- ha kunnskap om dei ulike rollene til faglæraren og arbeidsoppgåver i tilknyting til undervisning
Ferdigheiter:
Studenten kan
- planleggje og gjennomføre undervisning i historie på trinn 8-13
- bruke fagdidaktisk teori til å vurdere og reflektere kritisk om eiga undervising
- fagleg grunngje val av ulike læringsaktivitetar og arbeidsmåtar tilpassa elevar på trinn 8-13
- ta utgangspunkt i relevante kompetansemål og aktuelle læremiddel og planlegge og grunngi to til fire undervisningsøkter, gjennomføre øktene og reflektere rundt læringsprosessen.
- nytta relevante digitale verktøy og læremiddel som er i bruk i vidaregåande skule.
Generell kompetanse:
Studenten kan
- konkretisere målsetjingane i historiefaget på trinn 8-13 med utgangspunkt i fagleg kunnskap
- nytte fag- og fagdidaktisk kunnskap til å bygge relasjonar til elevar og føresette, og samarbeide med aktørar som er relevante for skoleverket
- nytte fag- og fagdidaktisk kunnskap til å kritisk reflektere over profesjonsetiske og utdanningspolitiske spørsmål
- med stor grad av sjølvstende utvikle eigen fagdidaktisk kompetanse og slik kunne bidra til å fornye kompetansen i historiefaget i skulen
- opptre profesjonelt i møte med elevar, lærarar og andre aktørar i skulesamfunnet
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Forelesingar, seminar og praksis. Praksisperioden i skulen har eit omfang på 10 dagar, og vil inneber aktiv deltaking frå lektorstudentane. Studentane skal planlegge, gjennomføre og vurdere to til fire læringsøkter under rettleiing av praksisrettleiar, få innblikk i vurderingspraksis, delta i fagsamarbeid og i skulens FOU arbeid.
Gjennomføring av praksis er obligatorisk og blir vurdert som godkjent/ikkje godkjent.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- Obligatorisk frammøte på minst 80 prosent av forelesings- og seminarundervisninga.
- Obligatoriske undervisningsaktivitetar direkte knytt til praksis:
- Planlegge, gjennomføre og evaluere to til fire undervisningsøkter med ein klasse eller gruppe elevar i praksis
- 100 % deltaking i kortpraksis i skulen, og dessutan for- og etterarbeid på campus.
- For å kunne gå opp til eksamen i HIDI100-P kan studentane i tillegg bli pålagt å gjere inntil 2 obligatoriske arbeidskrav innan fastsette tidsfristar. Omfang og konkretisering av obligatoriske aktivitetar vil gå fram av semester- og eksamensplanar.