Historiedidaktikk 1, lektorutdanning fag 1

Lågaregradsemne

Emnebeskrivelse

Mål og innhold

Emnet skal gi erfaringsbasert og teoretisk kompetanse i historiedidaktikk. Studenten skal få innsikt i historiefagets plass i skulen og samfunnet. Det vert lagt vekt på analytisk tenking, teoretisk og praktisk problemløysing. Studentane skal lære å sjølvstendig planlegge, gjennomføre og kritisk vurdere undervisning i historiefaget på ungdomstrinnet og i vidaregåande skule.

Emnet inneheld også 10 dagar praksis. Undervisninga i emnet vil gjennomgåande støtte studentane i å reflektera over praksiserfaringar i lys av fagdidaktikk.

Læringsutbytte

Kunnskapar:

Studenten

- skal gjere greie for og drøfte sentrale historiedidaktiske perspektiv

- skal ha kunnskap om læreplanane i historie, og kunne analysera dei kritisk

- skal forklare utfordringar med historiefagets plass i skolen før og nå, både nasjonalt og internasjonalt

Kunnskapar direkte knytt til praksis:

- har kunnskap om dei ulike rollene til faglæraren og arbeidsoppgåver i tilknyting til undervisning

Ferdigheiter:

Studenten kan

- planleggje og gjennomføre undervisning i historie på trinn 8-13

- bruke fagdidaktisk teori til å vurdere og reflektere kritisk om eiga undervising

- fagleg grunngje val av ulike læringsaktivitetar og arbeidsmåtar tilpassa elevar på trinn 8-13

Ferdigheter direkte knytt til praksis:

- ta utgangspunkt i relevante kompetansemål og aktuelle læremiddel og planlegge og grunngi to til fire undervisningsøkter, gjennomføre øktene og reflektere rundt læringsprosessen.

- nytta relevante digitale verktøy og læremiddel som er i bruk i vidaregåande skule.

Generell kompetanse:

Studenten kan

- konkretisere målsetjingane i historiefaget på trinn 8-13 med utgangspunkt i fagleg kunnskap

- nytte fag- og fagdidaktisk kunnskap til å bygge relasjonar til elevar og føresette, og samarbeide med aktørar som er relevante for skoleverket

- nytte fag- og fagdidaktisk kunnskap til å kritisk reflektere over profesjonsetiske og utdanningspolitiske spørsmål

- med stor grad av sjølvstende utvikle eigen fagdidaktisk kompetanse og slik kunne bidra til å fornye kompetansen i historiefaget i skulen

Generell kompetanse direkte knytt til praksis:

- opptre profesjonelt i møte med elevar, lærarar og andre aktørar i skulesamfunnet

Studiepoeng, omfang

10 studiepoeng

Studienivå (studiesyklus)

Bachelor

Undervisningssemester

Haust

Undervisningssted

Bergen
Krav til forkunnskaper
Anbefalte forkunnskaper
KPDAG1, KPDAG2 og 30 studiepoeng i historie.
Studiepoengsreduksjon
På grunn av fagleg overlapp vert studiepoenguttellinga for HIDI100-P redusert med 5 studiepoeng om det vert kombinert med HIDID111 eller HIDID112, og med 10 studiepoeng om det vært kombinert med HIDI100. Studiepoenguttellinga vert redusert ved 7,5 studiepoeng om emnet vært kombinert med DIDAHIS1 eller DIDAHIS2.
Krav til studierett
Opptak til Integrert lektorutdanning ved Det humanistiske fakultet.
Arbeids- og undervisningsformer

Forelesingar, seminar og praksis. Praksisperioden i skulen har eit omfang på 10 dagar, og vil innebere aktiv deltaking frå lektorstudentane. Studentane skal planlegge, gjennomføre og vurdere to til fire læringsøkter under rettleiing av praksisrettleiar, få innblikk i vurderingspraksis, delta i fagsamarbeid og i skulens FOU-arbeid.

Gjennomføring av praksis er obligatorisk og blir vurdert som godkjent/ikkje godkjent.

Obligatorisk undervisningsaktivitet

- Obligatorisk frammøte på minst 80 prosent av forelesings- og seminarundervisninga.

- Obligatoriske undervisningsaktivitetar direkte knytt til praksis:

- Planlegge, gjennomføre og evaluere to til fire undervisningsøkter med ein klasse eller gruppe elevar i praksis

- 100 % deltaking i kortpraksis i skulen, og dessutan for- og etterarbeid på campus.

- For å kunne gå opp til eksamen i HIDI100-P vil studentane i tillegg bli pålagt å gjere inntil 2 obligatoriske arbeidskrav innan fastsette tidsfristar. Omfang og konkretisering av obligatoriske aktivitetar vil gå fram av semester- og eksamensplanar.

Antal forsøk på kortpraksis: Kortpraksis er ein obligatorisk undervisningsaktivitet i emnet. Studentar som får ikkje godkjent på kortpraksis, kan ta kortpraksis på nytt éin gong til.

Godkjende obligatoriske arbeidskrav (herunder kortpraksis) er gyldig i undervisningssemesteret og to påfølgjande semester. Gjennomføring av praksis er obligatorisk og blir vurdert som godkjend/ikkje godkjend.

Vurderingsformer
Fem dagers hjemmeeksamen på inntil 3000 ord.
Karakterskala
Det vert nytta gradert karakterskala frå A til F, der F er stryk.
Vurderingssemester
Haust. Det er òg eksamen tidleg i vårsemesteret for studentar med gyldig godkjenning av obligatoriske arbeidskrav.
Litteraturliste
Pensum er på opptil 1000 sider.
Emneevaluering
Undervisinga vert evaluert i tråd med instituttet sine retningsliner og UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Hjelpemiddel til eksamen
Ikkje relevant.
Programansvarlig
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap
Emneansvarlig
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap
Administrativt ansvarlig
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap