Historiedidaktikk 1, lektorutdanning fag 1

Lågaregradsemne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet skal gi erfaringsbasert og teoretisk kompetanse i historiedidaktikk. Studenten skal få innsikt i historiefagets plass i skulen og samfunnet. Det vert lagt vekt på analytisk tenking, teoretisk og praktisk problemløysing. Studentane skal lære å sjølvstendig planlegge, gjennomføre og kritisk vurdere undervisning i historiefaget på ungdomstrinnet og i vidaregåande skule.

Emnet inneheld også 10 dagar praksis. Undervisninga i emnet vil gjennomgåande støtte studentane i å reflektera over praksiserfaringar i lys av fagdidaktikk.

Læringsutbyte

Kunnskapar:

Studenten skal

- gjere greie for og drøfte sentrale historiedidaktiske perspektiv

- ha kunnskap om læreplanane i historie, og kunne analysera dei kritisk

- forklare utfordringar med historiefagets plass i skolen før og nå, både nasjonalt og internasjonalt

- ha kunnskap om dei ulike rollene til faglæraren og arbeidsoppgåver i tilknyting til undervisning

Ferdigheiter:

Studenten kan

- planleggje og gjennomføre undervisning i historie på trinn 8-13

- bruke fagdidaktisk teori til å vurdere og reflektere kritisk om eiga undervising

- fagleg grunngje val av ulike læringsaktivitetar og arbeidsmåtar tilpassa elevar på trinn 8-13

- ta utgangspunkt i relevante kompetansemål og aktuelle læremiddel og planlegge og grunngi to til fire undervisningsøkter, gjennomføre øktene og reflektere rundt læringsprosessen.

- nytta relevante digitale verktøy og læremiddel som er i bruk i vidaregåande skule.

Generell kompetanse:

Studenten kan

- konkretisere målsetjingane i historiefaget på trinn 8-13 med utgangspunkt i fagleg kunnskap

- nytte fag- og fagdidaktisk kunnskap til å bygge relasjonar til elevar og føresette, og samarbeide med aktørar som er relevante for skoleverket

- nytte fag- og fagdidaktisk kunnskap til å kritisk reflektere over profesjonsetiske og utdanningspolitiske spørsmål

- med stor grad av sjølvstende utvikle eigen fagdidaktisk kompetanse og slik kunne bidra til å fornye kompetansen i historiefaget i skulen

- opptre profesjonelt i møte med elevar, lærarar og andre aktørar i skulesamfunnet

Studiepoeng, omfang

10 studiepoeng

Studienivå (studiesyklus)

Bachelor

Undervisningssemester

Haust

Undervisningsstad

Bergen
Krav til forkunnskapar
PEDA130 og 30 studiepoeng i historie.
Studiepoengsreduksjon

Fullt fagleg overlapp med DIDAHIS1 og DIDAHIS2.

Fullt fagleg overlapp med HIDID111 og HIDID112.

Krav til studierett
Opptak til Integrert lektorutdanning ved Det humanistiske fakultet.
Arbeids- og undervisningsformer

Forelesingar, seminar og praksis. Praksisperioden i skulen har eit omfang på 10 dagar, og vil inneber aktiv deltaking frå lektorstudentane. Studentane skal planlegge, gjennomføre og vurdere to til fire læringsøkter under rettleiing av praksisrettleiar, få innblikk i vurderingspraksis, delta i fagsamarbeid og i skulens FOU arbeid.

Gjennomføring av praksis er obligatorisk og blir vurdert som godkjent/ikkje godkjent.

Obligatorisk undervisningsaktivitet

- Obligatorisk frammøte på minst 80 prosent av forelesings- og seminarundervisninga.

- Obligatoriske undervisningsaktivitetar direkte knytt til praksis:

- Planlegge, gjennomføre og evaluere to til fire undervisningsøkter med ein klasse eller gruppe elevar i praksis

- 100 % deltaking i kortpraksis i skulen, og dessutan for- og etterarbeid på campus.

- For å kunne gå opp til eksamen i HIDI100-P kan studentane i tillegg bli pålagt å gjere inntil 2 obligatoriske arbeidskrav innan fastsette tidsfristar. Omfang og konkretisering av obligatoriske aktivitetar vil gå fram av semester- og eksamensplanar.

Vurderingsformer
Fem dagers hjemmeeksamen på inntil 3000 ord.
Karakterskala
Det vert nytta gradert karakterskala frå A til F, der F er stryk.
Vurderingssemester
Haust
Litteraturliste
Pensum er på opptil 1000 sider.
Emneevaluering
Undervisinga vert evaluert i tråd med instituttet sine retningsliner og UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Hjelpemiddel til eksamen
Ikkje relevant.
Programansvarleg
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap
Emneansvarleg
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap
Administrativt ansvarleg
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap