Studieplan for MAMN-PPU Profesjonsretta master i realfag med praktisk-pedagogisk utdanning, vår 2025
Omfang og studiepoeng
120 studiepoeng
Namn på grad
Master i realfag med praktisk-pedagogisk utdanning
Fulltid/deltid
Fulltid
Undervisningsspråk
Norsk
Studiestart - semester
Haust
Mål og innhald
Programmet gir kandidaten ein profesjonsretta mastergrad i realfag. Programmet er særleg retta mot studentar som har ein relevant bachelorgrad i realfag, og som ønskjer å undervise i ungdomsskulen eller i den vidaregåande skulen. I første del av studiet arbeider kandidaten med pedagogikk og fagdidaktikk. Praksisopplæring inngår i denne delen. I andre del av studiet går kandidaten i djupna på eit masterstudie i eitt av fagområda matematikkdidaktikk, fysikkdidaktikk, kjemididaktikk eller biologididaktikk.
Læringsutbyte
Kandidaten skal ved avslutta program ha følgjande læringsutbytte:
Kunnskapar
Kandidaten
- har avansert kunnskap i eitt av realfaga, inngåande fagdidaktisk og pedagogisk kunnskap retta mot trinn 8-13
- kan, på kritisk og reflekterande måte, anlegga et praksisperspektiv i arbeidet med fagdidaktisk teori
- har grunnleggjande forståing for skulen sitt mandat, opplæringa sitt verdigrunnlag,
- har kunnskapar om ungdomskultur, ungdomsutvikling og læring i ulike sosiale og kulturelle kontekstar, inkludert barn og unge i vanskelege livssituasjonar
- har brei kunnskap om læringsstrategiar, læringsarenaer og arbeidsmetodar
Ferdigheiter
Kandidaten
- kan planleggje og gjennomføre eit forskingsprosjekt i fagdidaktikk på ein sjølvstendig og systematisk måte i tråd med gjeldande forskingsetiske normer
- kan undersøke læring i eiga undervisning ved hjelp av fagkunnskap, pedagogikk og fagdidaktisk teori
- kan planleggje, gjennomføre og reflektere over undervisning i lys av forsking
- kan leggje til rette for undervisning som kan føre til inkluderande læringsprosessar og tilpassa opplæring
- kan vurdere og dokumentere elevar si læring, gje læringsfremjande tilbakemeldingar og bidra til at elevane kan reflektere over eiga læring og eiga fagleg utvikling
- kan identifisere særskilde behov hjå barn og unge i vanskelege livssituasjonar og etablere samarbeid med skulens hjelpeapparat til barnets beste
- kan gjere greie for og drøfte grunnlagsspørsmål og teoriar i fagdidaktikk
- kan med stor grad av sjølvstende vidareutvikle eigen og skulens kompetanse
Generell kompetanse
Kandidaten
- kan bruke kunnskapen nemnt over som grunnlag for kritisk refleksjon over eigen undervisningspraksis og tilrettelegging for elevars læring
- har utvikla ei sjølvstendig og kritisk haldning til innhaldet i skulefaget og til den rolla faget spelar i skulen og i samfunnet
- har kunnskap om samiske tilhøve
- kan forstå og reflektere kritisk over faglege, pedagogiske, fagdidaktiske og utdanningspolitiske problemstillingar
- kan byggje relasjonar til elevar og føresette, og samarbeide med aktørar som er relevante for skuleverket
- skal kunne halde seg oppdatert på gjeldande lov- og planverk for profesjonsutøvinga
Opptakskrav
Karakterkrav: C (2,5)
Krev minimum snittkarakter C (2,5) i den faglege fordjupinga. Sjå eignesider om korleis du reknar ut snittet ditt.
Dei fleste studentar frå land utanfor EU/EEA/Sveits må betale studieavgift, men det finnes unntak.
- Bachelorgrad eller tilsvarande som inneheld minimum 80 studiepoeng i eitt av faga matematikk, fysikk, kjemi, biologi (fag1).
Tverrfaglege program med meir bredde innan naturvitskap vil kunne kvalifisere etter ein individuell vurdering
- Må, for eit anna undervisningsfag (fag 2), oppfylle fagkrav som vert stilt for opptak til PPU ved UiB.
- Kompetanse i norsk tilsvarande generell studiekompetanse
- Karaktersnitt i høvesvis dei 80 og dei 60 studiepoeng nemnt ovanfor, må være C eller betre.
Politiattest må leverast ved studiestart.
Søknadsfrist: 15. april
Obligatoriske emne
- PEDA101, PEDA102, PPUPRA101, PPUPRA102
- REALDI110
- To av MAT-, PHYS-, KJEM-, BIO-, NATDID220-P. Eitt av dei kan etter avtale erstattast av didaktikk i eit ikkje-realfag som vert tilbydd i PPU ved UiB
Spesialisering
- 20 studiepoeng fordjuping i fag 1 i samråd med rettleiar
- MATDID350 eller MNF367
- 30 studiepoeng masteroppgåve
Rekkefølgje for emne i studiet
For å kunne fortsette på 2. semester må PEDA101 og PPUPRA101 være fullført. For å kunne starte på 3. semester må emna i 1. og 2. semester normalt være fullført. Ein kan normalt ikkje starte på masteroppgåva før alle emne er på plass
Arbeids- og undervisningsformer
For å kunne fortsette på 2. semester må PEDA101 og PPUPRA101 være fullført. For å kunne starte på 3. semester må emna i 1. og 2. semester normalt være fullført. Ein kan normalt ikkje starte på masteroppgåva før alle emne er på plass.
Vurderingsformer
Emna som inngår i studiet nyttar ulike kombinasjonar av vurderingsformer, til dømes skriftleg og munnleg eksamen, mappe, prosjektoppgåve. Sjå dei enkelte emnebeskrivingane for nærare detaljar om vurderingsformar.
Når masteroppgåva er innlevert og vurdert, avsluttast studiet med ein munnleg mastergradseksamen.
Vitnemål og vitnemålstillegg
Vitnemål på norsk med vitnemålstillegg (Diploma Supplement) på engelsk blir skrevet ut når graden er fullført. For å få utskrevet vitnemål om fullført praktisk-pedagogisk utdanning, må den toårige masterutdanninga være bestått.
Grunnlag for vidare studium
Ph.d.-utdanning innan fagdidaktikk og annan utdanningsforsking. pedagogiske eller fagdidaktiske retningar.
Relevans for arbeidsliv
Programmet kvalifiserer for tilsetjing på trinn 5-13 i den norske skulen. Graden gjev grunnlag for undervisning i to fag. I tillegg vil du også kunne få jobb i mange andre sektorar som driv med opplæring, for eksempel i offentleg sektor, kulturskule, psykisk helse og sosialfeltet, i pedagogisk psykologisk rådgjevingsteneste og innan ei rekkje andre områder.
Evaluering
Masterprogrammet blir kontinuerleg evaluert i tråd med retningslinene for kvalitetssikring ved UiB. Emne- og programevalueringar finn ein på kvalitetsbasen.uib.no
Skikkavurdering og autorisasjon
Studentane er underlagt skikkavurdering i tråd med UH-loven §12.3
Programansvarleg
Fakultet for naturvitskap og teknologi ved Lektorutdanningsutvalet har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet. UiBs styringsgruppe og felles programstyre for lektorutdanning har eit overordna koordinerande ansvar.
Administrativt ansvarleg
Fakultet for naturvitskap og teknologi ved Matematisk institutt har det administrative ansvaret for studieprogrammet.
Kontaktinformasjon
Ta gjerne kontakt med studierettleiar på e-post:
lektor.realfag@uib.no