Nordisk fagdidaktikk 1
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 10
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- NODI100-P
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet er det grunnleggande kurset i nordisk fagdidaktikk for studentar som har valt nordisk som fag 1 i lektorutdanninga. Det gir ei didaktisk tilnærming til norskfaget i eit heilskapleg perspektiv. I dette inngår norskfagleg kunnskapssyn, læringssyn og kunnskap om språk og tekst i resepsjons- og produksjonsperspektiv. Emnet inneheld også 10 dagar praksis. Undervisninga i emnet vil gjennomgåande støtte studentane i å reflektere over praksiserfaringar i lys av fagdidaktikk. I emnet legg ein særleg vekt på:
- Norskfagleg og nordiskfagleg innhald, kunnskapsforståing og læring.
- Språklæring og språkutvikling.
- Tekstforståing og tekstskaping.
- Norskfagleg arbeid i praksis.
Læringsutbyte
Kunnskap
Kandidaten
¿ har innsikt i kva norskfagleg og nordiskfagleg kunnskap er, og korleis elevar kan tileigne seg og lære slike kunnskapar
¿ har innsikt i sentrale styringsdokument for norskfaget
¿ har innsikt i korleis elevar kan utvikle språkkompetanse og tekstkompetanse
¿ har kunnskap om dei ulike rollene til faglæraren og arbeidsoppgåver i tilknyting til undervisning i norskfaget.
¿ har kunnskap om relevante norskfaglege læremiddel.
Ferdigheiter
Kandidaten
¿ kan orientere seg i faglitteratur og teoriar i nordisk fagdidaktikk
¿ kan planlegge, gjennomføre og grunngi undervisningsøkter med utgangspunkt i relevante kompetansemål og læremiddel.
¿ kan nytte relevante digitale verktøy og læremiddel som er i bruk i vidaregåande skule.
Generell kompetanse
Kandidaten
¿ kan reflektere over faglege og utdanningspolitiske problemstillingar knytte til norskfaget i skulen
¿ kan vidareutvikle eigen kompetanse og bidra til fagleg utvikling hos medstudentane og i norskfaget som heilskap.
¿ kan opptre profesjonelt i møte med elevar, lærarar og andre aktørar i skulesamfunnet.
¿ kan reflektere rundt bruken av relevante læremiddel og arbeidsmåtar i norskfaget.
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisninga kombinerer førelesingar med seminar.
Det vert lagt opp til studentaktivitetar i undervisninga.
Praksisperioden i skulen har eit omfang på 10 dagar, og vil innebere aktiv deltaking frå lektorstudentane. Studentane skal planlegge, gjennomføre og evaluere to til fire undervisningsøkter under rettleiing av praksisrettleiar, få innblikk i vurderingspraksis, delta i fagsamarbeid og i skulens FOU-arbeid.
Gjennomføring av praksis er obligatorisk og blir vurdert som godkjent/ikkje godkjent.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Obligatorisk frammøte på minst 80% av førelesings- og seminarundervisninga.
For å kunne gå opp til eksamen må studentane vidare ha lagt fram eit fagleg innlegg. Spesifikasjonane for innlegget kan variere og vert fastsette i undervisningsplanen.
Obligatoriske undervisingsaktivitetar direkte knytt til praksis:
Studenten kan
- planlegge, gjennomføre og evaluere to til fire undervisningsøkter med ein klasse eller gruppe elevar i praksis
- 100 % deltaking i kortpraksis i skulen, inkludert for- og etterarbeid på campus.
Antal forsøk på kortpraksis: Kortpraksis er ein obligatorisk undervisningsaktivitet i emnet. Studentar som får ikkje godkjent på kortpraksis kan ta kortpraksis på nytt éi gong.
Varigheit: Godkjende obligatoriske arbeidskrav (herunder kortpraksis) har ei varigheit på tre semester.
Vurderingsformer
Eksamensforma er 6 timar skuleeksamen. Meir informasjon vert gitt i studiet. Instituttet avgjer ved loddtrekning om eksamen skal skrivast på nynorsk eller bokmål. For skriftleg eksamen kunngjer instituttet skriftspråk seinast ei veke før eksamen. Som ved alle skriftlege eksamenar i nordiskfaget, vert rett og god språkføring vektlagd.