Seks egenskaper du får på UiB
Mange jobber i samfunnet krever noen spesielle egenskaper. Mange av disse egenskapene utvikler du gjennom et universitetsstudium.
Dette studiet er for deg som er norsklærar i skolen og som har studert norsk allereie, men som ønsker å bygge på til master og oppnå lektorkompetanse.
På masterstudiet får du teoretisk og erfaringsbasert kunnskap som styrker undervisnings-kompetansen din i norsk i grunnskolen. Studiet er praksisnært, og gir betre ferdigheit og refleksjon rundt det å legge til rette for god læring. Masteroppgåva skal vere fagdidaktisk.
Du lærer om vitskaplege arbeidsmåtar og forskingsmetodarog får trening i sjølvstendig arbeid med faglege oppgåver. Studiet skal dessutan gi ei grunnleggande forståing av norskfaget i ein samfunnsmessig og kulturell samanheng.
Studiet gir deg kompetanse til vidare fagleg og profesjonell utvikling, slik at du kan bidra til å vidareutvikle norskfaget gjennom kritisk refleksjon og samtaler kring fag, undervisning og læring.
Gjennom arbeidet med masteroppgåva lærer du:
Studiet er samlingsbasert. På samlingane blir du kjent med studentar og kollegaer frå heile landet.
Studiet baserer seg på forelesingar og seminargrupper, sjølvstudium og skriving av masteroppgåve.
I dei fem første semestera vil ei vanleg studieveke vere sjølvstudium og arbeid med mindre innleveringsarbeid. Desse semestera tar du òg eksamen i nokre emne. Gjennom masteroppgåva får du moglegheit til å forske sjølv, og fordjupe deg innanfor eitt område. Dersom du skal gjere datainnsamling i samband med masteroppgåva, kan du gjere det ved skolen der du jobbar.
Alle samlingar og arbeidskrav i dei fem første semestera er obligatoriske. Samlingar i dei tre siste semestera, mens du skriv på masteroppgåva, er ikkje obligatoriske.
Med denne utdanninga får du lektorkompetanse med fagleg fordjuping i norsk og ei fagdidaktisk masteroppgåve i norskfaget.
Det er stort behov for lærarar i skulen som har større fagleg fordjuping i dei faga dei underviser i. Arbeid med ei masteroppgåve gir deg dessutan stor sjølvinnsikt i det å arbeide med ei større oppgåve. Denne erfaringa har overføringsverdi til det å rettleie elevar med større og mindre oppgåver i skolen eller ved andre undervisningsinstitusjonar.
Les intervju med tidlegare studentarDei fleste studentar frå land utanfor EU/EEA/Sveits må betale studieavgift, men det finns unntak.
Søkjarane må ha allmennlærarutdanning med minst 60 studiepoeng i norsk/ nordisk, eventuelt ein bachelorgrad der det inngår minst 60 studiepoeng i norsk/nordisk og praktisk pedagogisk utdanning eller tilsvarande.
Krav til opptak er vidare minst to års relevant undervisningserfaring frå skulen.
Undervisningsspråk: Norsk
Dette masterstudiet er eit fireårig deltidsstudium som startar i august. Studiet svarar til eit toårig fulltidsstudium.
Rekkefølge for kurs og masteroppgåve:
1. semester
Litteraturteori og metode for erfaringsbasert master i undervisning (15 studiepoeng)
2. semester
Språkkunnskap (15 studiepoeng)
3. semester
Norsk fagdidaktikk for master i undervisning (15 studiepoeng)
4. semester
Vitskapleg metode og deling av erfaring (15 studiepoeng)
5. semester
Profesjon, refleksjon og erfaringsdeling (15 studiepoeng)
6.-8. semester
Masteroppgåve (45 studiepoeng)
Du kan ikkje reise på utveksling på dette studiet.
Etter studiet kan du vere kvalifisert til å søke opptak til ph.d.-programmet.
Ein studieplan er eit formelt dokument mellom deg som student og Universitetet i Bergen. Studieplanen skal gi tydelege rammer for studiet, beskrive læringsmåla du skal oppnå og korleis studiet er bygd opp.
Studieplan for Erfaringsbasert master i undervisning med fordypning i norsk