Første langpraksisperiode

Lågaregradsemne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet har som overordna mål å gi studentar ei praktisk tilnærming til lærarrolla. Studentane skal lære korleis dei i praksis kan planlegge og gjennomføre tilpassa og variert undervisning, og kunne reflektere over dei vala dei gjer med utgangspunkt i pedagogisk og fagdidaktisk teori. Emnet tar vidare sikte på å gi studenten praktisk erfaring med klasseleiing og med kontaktlærarrolla i ungdomskolen, og med andre aktivitetar som er relevante for læraryrket.

Læringsutbyte

Ved avslutta emne skal studentane ha dette læringsutbyttet definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskapar

Studenten

  • har kunnskap om korleis elevar lærer i fag
  • kjenner til vilkår for tilpassa opplæring
  • har kunnskap om dei ulike arbeidsoppgåvene kontaktlæraren har

Ferdigheiter

Studenten kan

  • praktisere god og tydeleg klasseleiing
  • planlegge og gjennomføre variert undervisning i faga med utgangspunkt i kompetansemål og danningsmål, og kan grunngi vala ved hjelp av pedagogisk og fagdidaktisk teori
  • vurdere kva elevane har lært og gi tilbakemeldingar som kan fremje læring
  • bruke eit breitt register av undervisningsverktøy og læremiddel

Generell kompetanse

Studenten kan

  • utvikle eigen praksis og profesjonsetiske forståing med utgangspunkt i læringa til eleven
  • kommunisere med elevane om fag og læring ut frå deira nivå
  • bygge gode relasjonar til elevane, og samarbeide med praksislærarar og medstudentar

Studiepoeng, omfang

Ingen

Studienivå (studiesyklus)

Bachelor

Undervisningssemester

Haust

Undervisningsstad

Praksisskular tilknytta UiB
Krav til forkunnskapar
For å kunne starte på langpraksis 1 må ein ha greidd PEDA130 og fagdidaktikkemna i tredje semester av lektorutdanninga.
Tilrådde forkunnskapar
Kampuspraksisdag 1, 2, 3, 4 og 5.
Studiepoengsreduksjon
Ikkje aktuelt
Krav til studierett
Emnet er reservert for studentar på femårig lektorprogram.
Arbeids- og undervisningsformer

Praksisperioden i skulen har eit omfang på 35 dagar, og inneber aktiv deltaking frå lektorstudentane. Studenten inngår normalt i eit team og deltar aktivt når teamet planlegg, gjennomfører og evaluerer undervisning, og i teamet sitt FOU-arbeid.

Praksis inneheld dei aktivitetane som inngår i arbeidskvardagen til ein lærar, og inkluderer undervisning, førebuing, vurderingsarbeid, elevsamtalar, foreldresamarbeid, møte- og samarbeidstid og andre praksisrelevante aktivitetar. I tillegg er rettleiing ein sentral del av praksis. Det skal leggjast til rette for at studenten også får observere lærarar og medstudentar.

Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • 100 % obligatorisk deltaking
  • Praksislogg skal vere utfylt med dokumentasjon på at minst fem av loggaktivitetane er gjennomført i løpet av praksisperioden.
  • Vurderingsformer

    Praksis

    Studentar som får ikkje bestått på emnet har høve til å ta emnet på nytt éin gong til.

    Praksisbesøk og sluttvurdering av praksis

    Praksisbesøk blir gjennomført av pedagogar og fagdidaktikarar frå Universitetet i Bergen. Studentar har normalt to praksisbesøk per praksisperiode. Besøka vert vurdert til godkjent eller ikkje godkjent. Dersom eit praksisbesøk ikkje blir godkjent, blir det normalt sett opp eit tredje besøk.

    Bestått praksis: Grunnlaget for å få bestått praksis er at begge praksisbesøka er godkjende, at skulen foreslår bestått som sluttvurdering, og at alle obligatoriske undervisningsaktiviteter er godkjende.

    Ikkje bestått praksis: Dersom alle praksisbesøka er vurdert som ikkje godkjende, og skulen foreslår ikkje bestått i sluttvurderinga, så gir det ikkje bestått som samla vurdering.

    Sluttvurdering: Praksisrettleiar gir løpande tilbakemeldingar til studenten i praksisperioden, og sender forslag til sluttvurdering etter at praksis er gjennomført.

    Tvil om greidd praksis: Dersom det ved avslutta praksis er tvil om sluttvurderinga, skal det haldast eit sluttvurderingsmøte. Føremålet med møtet er å vedta¿ om praksis er bestått eller ikkje bestått.

    Nærare spesifikasjonar for vurdering av praksis finst i praksisreglementet for lektorutdanninga ved UiB.

    Karakterskala
    Bestått/ikkje bestått
    Vurderingssemester
    Haust
    Litteraturliste
    Ingen
    Emneevaluering
    Emnet blir evaluert i tråd med UiB sitt kvalitetssystem
    Hjelpemiddel til eksamen
    Ikkje aktuelt
    Programansvarleg
    Felles programstyre for lektorutdanninga har det faglege ansvaret for lektorutdanninga.
    Emneansvarleg
    Felles programstyre for lektorutdanninga har det faglege ansvaret for praksisordninga i lektorutdanninga.
    Administrativt ansvarleg
    Lektorsenteret